Nyhet

Canon byter verkstad - igen

Under flera år har Canon haft stora problem med sin service i Stockholm. Canon är allt annat än diplomatiska när de förklarar varför de byter verkstad igen.

Publicerad

Så här skriver Per Karlsson på Canon till medlemmarna i deras yrkesfototjänst CPS.

"Vår servicepartner InfoCare har dessvärre under längre tid gett en mycket dålig service till dig som "Canon Professional Service" (CPS) kund. Det har varit långa servicetider, ej representativa lokaler i Bromma, dåligt bemötande, ingen information osv."

Att Infocare fick uppdraget från Canon att sköta dera kameraverkstad berodde på missnöje med verkstaden Powermill AB, tidigare känd som Stockholm Centralservice AB och ursprungligen Canons egen verkstad under namnet IT-service.

Från den 1 december tar Intervision över servicen i Stockholm och har sina lokaler på Kungsholmen. Intervision har redan en canonverkstad i Malmö och ägs av ett dansk företag som sköter den största danska verkstaden.

Läs också: Canon avbryter samarbete med verkstad