https://www.kamerabild.se/nyheter/kurs-utveckla-ditt-personliga-varumarke-med-elin
548319
Nyheter
falskt
Nyhet

Kurs: Utveckla ditt personliga varumärke som fotograf

[{ msrc: 'https://www.kamerabild.se/sites/kamerabild.se/files/styles/article_image/public/field/image/dsc09381.jpg?itok=6WWQuH4b', src: 'https://www.kamerabild.se/sites/kamerabild.se/files/styles/article_image/public/field/image/dsc09381.jpg?itok=6WWQuH4b', osrc: 'https://www.kamerabild.se/sites/kamerabild.se/files/field/image/dsc09381.jpg', w: 2000, h: 1333, title: ' ' },]

Totalbetyg

Elin Grafström Persson håller i kursen som passar dig som är fotograf och vill skapa ett tydligare personligt varumärke som tar ditt företag framåt, bland annat genom att hitta din egen nisch.

Elin Grafström Persson, som även är ena halvan av podden Fatta Foto, drar nu igång sin kurs för fotografer. Fokus ligger på hur du som fotograf kan utveckla ditt personliga varumärke, hur du kommunicerar med dina kunder och hur du kan göra för att sticka ut i mängden.

Via sin utbildningsplattform Soul Heart Academy, skapad för att utveckla fotografer på ett djupare plan, håller Elin nu kursen som passar dig som är fotograf och vill skapa ett tydligare personligt varumärke som tar ditt företag framåt.

 

Hur kommer det sig att du startade en kurs i personligt varumärke?

– Just personligt varumärke har växt på mig mer och mer. När jag själv började jobba med mitt eget varumärke märkte jag hur viktigt det var och vilken skillnad det gjorde för hela mitt företag och mig personligen. Jag blev otroligt passionerad i just varumärke och har pratat väldigt mycket om det på sociala medier. Fler och fler blev nyfikna och hade massor med frågor. Så tillsammans med en passion och en stor efterfrågan på mer djupdykning i personligt varumärke har jag skapat denna kursen från hjärtat och med hjärtat i fokus.

 

För vem passar kursen?

– Det är en kurs för dig som är fotograf främst, men går även att applicera på kreativa entreprenörer. Det är en kurs för dig som är fotograf, som vill skapa ett tydligare personligt varumärke som vill ta ditt företag framåt. För dig som vill få "rätt" kunder, få bokningsförfrågningar som är riktade till dig personligen och som värderar både dig och dina tjänster högt. Du vet att du borde tro mer på dig själv och våga köra ditt race men känner att du behöver en kick i baken! Du vill känna dig trygg i ditt företagande både i hur du kommunicerar, möter kunder och i att bokningarna rullar på! Känna glädje och lycka i varje del för att du skapat något som är du och som känns rätt i hjärtat. Att sedan rätt kunder följer är som tack för att du började i rätt ände, hos dig, djupt inne hos dig.

Foto: Elin Grafström Persson
 

Vad får man lära sig under kursens gång?

– Du kommer bli vägledd steg för steg för att när du är klar ha ett tydligt personligt varumärke. Du kommer få lära dig vad och varför du ska ha ett varför, hur du hittar det och dina grundvärderingar. Du kommer lära dig att hitta din nisch och hur du kan jobba mer personligt på sociala medier med dina 3 ämnen och varför du är skillnaden. Hur du kommunicerar i varje steg med din kund utefter ditt varumärke, att jobba med materiella ting som matchar ditt varumärke och sen hur du lanserar allting! 

 

Vad är de viktigaste delarna med ett personligt varumärke skulle du säga?

– Jag skulle säga att allt är lika viktigt och inte någon specifik del. Om du inte gör alla delar kommer det inte funka. Allt måste hänga ihop och ha en röd tråd, var vi sedan börjar är en annan sak. Vi börjar vid din grund för att det är den största biten, såsom ditt varför och dina grundvärderingar, vem just du är. 

 

Varför är det viktigt att vara personlig på sociala medier idag?

– Våra kunder vill se vem som står bakom kameran, det finns många fotografer som gör liknande saker, fotar samma nisch, redigerar i liknande stil men den enda skillnaden mellan dig och den fotografen är du. Du måste visa vem du är personligen för att sticka ut och skapa relationer till dina kunder.

Foto: Elin Grafström Persson
 

Vilken förändring sker när man är mer personlig på sociala medier?

– Du skapar relationer till dina kunder, förhoppningsvis i ett tidigt skede. Dina kunder kan känna igen sig i dig och det ger ”rätt” kunder. Dina målkunder som oftast rekommenderar dig i större grad! Du får oftare personliga förfrågningar som är riktade till dig och dina kunder värderar dig högre om du själv också gör det! 

 

Hur vågar man dela mer av sig själv?

– Det händer inte över en natt men försök tänka på det som vad det faktiskt är, det är ditt jobb att marknadsföra dig själv, alltså vara personlig och bygga relationer med dina kunder. Strunta i alla tankar och åsikter om ”inte ska väl jag” eller ”vem är du att göra det där”. De personerna kommer inte ta ditt företag framåt, det kommer du göra. 

 

Vill du veta mer om kursen och veta hur du kan våga vara mer personlig på sociala medier? Anmäl dig gratis till Elins livewebinar på onsdag 15/9 eller torsdag 16/9 ”Våga vara mer personliga på sociala medier – 6 sätt ditt varumärke skapar skillnad för dig”. 

Som PLUS-medlem på Kamera & Bild får du även 10% rabatt på kursen. Håll även utkik på Elins Instagram: @elingrafphotography.

gr:rror validating access token: Sessi