Annons från Awise
Miljonlotteriet – ny digital marknadsföring en framgång!
TEXT: Miljonlotteriet
I över 50 år har Miljonlotteriet varit ett av Sveriges största lotterier och de har med tiden bara vuxit sig allt starkare och större och tillväxten tycks aldrig ta slut. I dagsläget har Miljonlotteriet valt att satsa stort på att marknadsföra sitt spel digitalt (istället för telemarketing som de tidigare gjort under mycket lång tid), detta har dessutom visat sig riktigt gynnande där lotteriet mer än tiodubblat sina vinster sedan de startade med detta. Detta är helt fantastiskt, eftersom att lotteriets överskott går till den ideella föreningen IOGT-NTO, som aktivt arbetar mot narkotika och alkohol i samhället. Bara under 2018 så kunde Miljonlotteriet skänka närmare 100 miljoner till föreningens välgörenhetsarbete som breddar sig långt utanför Sveriges gränser.
Alla som spelar skraplotter eller bingo på miljonlotteriet.net kommer, oberoende på om de vunnit eller ej, ändå gå ut som vinnare eftersom att en del av summan man betalat kommer bli en del av lotteriets överskott. Bland annat så ordnar IOGT flera läger för barn och ungdomar årligen, där de via gemenskap och stark gruppanda får komma bort en stund och skapa minnen för livet. Läs mer om lotteriet om du vill veta mer om hur lotteriet fungerar. Bara sedan år 2000 så har MIljonlotteriet fått ihop över 2 miljarder i överskott som oavkortat gått till samhällets många insatser att försöka stoppa missbrukets framfart och till tak över huvudet för missbrukare och hemlösa.
Hur fungerar Miljonlotteriet bakom kulisserna?
När det kommer till Miljonlotteriet så skiljer de sig mycket gentemot andra spelsidor och spelbolag eftersom att de har sin starka nisch som de haft sedan start - en som bygger på solidaritet och satsningar på individen. Därför är det många av Miljonlotteriets kunder som är återkommande kunder och de har hela 100 000 återkommande kunder per år. Miljonlotteriet tillhandahåller en hel del kampanjer som tydligt också visar bilden av vilka de är i vinsterna. Oftast så vinner man fysiska varor eller upplevelser och kontantvinster går bara att hämtas ut om man vinner en halv miljon eller mer. De stora överskotts-summorna kommer väl till hands ute i samhället och en av de kampanjer som Miljonlotteriet lägger extra mycket krut på är högtider - där många barn hamnar i kläm i hemmets inte alltid så trygga vrår.
Det är viktigt att hjälpa alla människor och arbetet stannar inte innanför de svenska gränserna utan sträcker sig ut även till övriga delar av världen där pengarna bland annat hjälper till att förhindra människohandel och barnarbete. I Myanmar så hjälper IOGT just nu barn som behöver akut hjälp och som har varit med om trauman i inbördeskrig som aldrig tycks ta slut. Det är ett viktigt arbete som överskottet går till och det är fantastiskt att se hur lotteriet växer i samma takt som folkens hjärtan!
TEXT: Miljonlotteriet